ویژگی های صندلی اداری طبی

2 سال پیش ادمین جوان
ویژگی های صندلی اداری طبی

صندلی طبی چه ویژگی هایی دارد؟

صندلی طبی مناسب ویژگی های متفاوتی نسبت به صندلی های دیگر دارد، در ادامه به بررسی ویژگی های صندلی اداری طبی خواهیم پرداخت.

ارتفاع صندلی اداری طبی 

یکی از ویژگی های صندلی اداری طبی باید ارتفاع مناسب باشد، وقتی روی صندلی اداری طبی می نشینید باید پاهای شما به راحتی روی زمین قرار گرفته و صندلی طبی ارتفاع مناسبی از سطح زمین داشته باشد.

طراحی ارگونومیک و پشتیبانی از گودی کمر

یکی از ویژگی های صندلی اداری طبی، طراحی آرگونومیک میباشد تا به راحتی از گودی کمر شما در برابر نشستن های طولانی مراقبت نماید.

در ادامه بیشتر به این موضوع میپردازیم.

دسته صندلی

دسته صندلی اداری طبی باید قابلیت تنظیم داشته باشد تا به راحتی برای افراد با قد های مختلف تنظیم شود، دسته صندلی اداری طبی یکی از مهم ترین ویژگی های صندلی اداری طبی میباشد.

بشر به عنوان موجودی هوشمند از دیرباز به دنبال ساده تر کردن و ایجاد آسایش و آرامش در زندگی با استفاده از ابزارهای گوناگون بوده است.با گذشت زمان و ایجاد امپراطوری ها و سپس تولد کمپانی های عظیم تجاری و اداری،

نیاز به استفاده از این ابزارها بیش از گذشته حس می شد.

اما اغلب از ابزارهایی برای افزایش حجم و سرعت تولید بدون توجه به هزینه های جانبی استفاده می شد.یکی از این هزینه های نادیده گرفته شده در قرون گذشته "نیروی کارکارآمد" بود.

سلامت و کارآمدی نیروی کار و همچنین توجه بیشتر به مباحثی همچون علوم اجتماعی و سیاسی،بازاریابی،حقوق مدنی،پزشکی و روانشناسی در چند دهه ی اخیر،خصوصا قرن حاضر ، اهمیت دوچندانی یافت.

برای اولین بار اصطلاح

ارگونومی

در قرن هفدهم میلادی مطرح شد.

ارگونومی به چه معناست؟

ارگونومی در ساده ترین تعریف یعنی مطالعه در مورد رابطه بین نیروی کار با محیط کار است.ارگونومی در عصر حاضر شامل مناسب سازی محیط کار با نیازها و راحتی و آسایش نیروی کار می باشد.

این مبحث شاخه های گوناگونی دارد،که ارگونومی صندلی اداری و میز اداری، زیر مجموعه ارگونومی سخت افزاری می باشد.

طی تحقیقات گوناگونی که در موسسات داخلی و خارجی،توسط سازمان های بیمه انجام شده است.سالانه مبالغ زیادی صرف هزینه های درمانی ناشی از فعالیت کارکنان در محیط های غیر ارگونومیک میشود.

در هر صنف و زمینه شغلی،هزینه های درمانی ناشی از حوادث وجود دارد که به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

  • هزینه های مستقیم درمانی
  • هزینه های غیر مستقیم درمانی

هزینه های مستقیم شامل مواردی مانند،هزینه های درمانی و همچنین غرامتی که به کارمندان و کارگران پرداخت می شود، می باشد.

هزینه های غیر مستقیم که شامل،زمان تلف شده ای است که کارکنان و سرپرستان در کمک به شخص مصدوم و آسیب دیده صرف میکنند.

همچنین هزینه های مربوط به طی فرآیند قضایی و قانونی،هزینه های مربوط به استخدام و آموزش نیروی جدید،هزینه های ناشی از به تعویق افتادن وظایف محوله ی شخص مصدوم،تضعیف برندینگ واعتبار سازمان و...همگی هزینه های غیر مستقیمی هستند که معمولا 4 برابر هزینه های مستقیم ، سازمان را متضرر می کنند.

صندلی اداری استاندارد و طبی

برای کاهش این هزینه ها چه باید کرد؟

در محیط های اداری همچون سازمان ها و ادارات خصوصی و دولتی، آزمایشگاه ها، بیمارستان ها،فروشگاه ها و بنگاه های معاملاتی، کارمندان بیشترین زمان را در حالت نشسته مشغول به کار هستند. شاید این گونه به نظر برسد که در این محیط ها که کارهای فیزیکی و جسمی کمتری انجام میشود، آسیب های جسمی وارده به کارکنان نیز در پایین ترین سطح ممکن قرار دارد، اما این یک تفکر اشتباه است. طی یک مطالعه ی اپیدمیولوژی در مجله ی جامعه ی سلامت آمریکا این امر اثبات شده است که، نشستن طولانی کارکنان بر روی صندلی اداری، خصوصا در حالت نامناسب و غیر استاندارد می تواند منجر به عواقب شدیدی، همچون بیماری ها ی ستون فقرات، مفصلی، استخوانی، کلیوی، قلب و عروق و حتی انواع سرطان شود.

انتخاب یک صندلی اداری ارگونومیک، تا حد زیادی این آسیب هاو هزینه های متعاقب آن را کاهش میدهد.

ویژگی های یک صندلی اداری ارگونومیک شامل موارد زیر است:

طرز صحیح نشستن روی صندلی

1-انحنای پشتی صندلی کاملا منطبق بر ستون فقرات می باشد، و پستی بلندی های این ناحیه از بدن را کاملا پوشش میدهد. به صورتی که سر در راستای ستون فقرات و شانه ها در حالت نشسته اندکی به سمت عقب قرار میگیرند.

2-صندلی ارگونومیک در قسمت نشیمن باید چگالی فوم مناسبی(نه بیش از حد نرم نه سفت)داشته باشد. ترجیحا باید از یک فوم سرد با چگالی مطلوب برای این ناحیه استفاده کرد.

فوم مناسب نشیمن صندلی اداری

3-فاصله ی استاندارد دسته ها از کفی و پشتی و یکدیگر نیز باعث قرارگیری دست ها و بدن در وضعیتی مناسب می شود.

فاصله استاندارد دسته های صندلی

4-قسمت پشتی صندلی نباید زیاد نرم باشد و ترجیحا باید از یک فوم گرم باچگالی مناسب استفاده شود. یا اگر از جنس مش(توری) می باشد باید دارای مهار مناسبی باشد.

صندلی اداری با پشتی توری یا مش

 

5-جنس روکش کفی یا پشتی صندلی باید از پارچه یا چرمی باشد، که تعریق را به حداقل رسانده، واز ابتلای فرد به عارضه های پوستی قارچی و باکتریایی ناشی از نشستن طولانی مدت جلوگیری به عمل آورد.

6-علاوه بر تمام نکات بالا قابل تنظیم بودن دسته ها نیز می تواند به کاهش فشار بر روی فرد و راحتی بیشتر کاربر صندلی منجرگردد. زیرا حالت نامناسب قرار گیری دست ها، فشار زیادی را بر ستون فقرات وارد می کند.

در یک صندلی کاملا ارگونومیک،معمولا تمامی نکات ذکرشده در بالا رعایت شده است.اما نکته ی مهم دیگر این است که چگونه صندلی اداری را تنظیم کنیم تا در مطلوب ترین حالت ممکن،برای کاربر قرار گیرد؟

اجزای یک صندلی اداری استاندارد

اولین نکته در انتخاب یک صندلی اداری توجه به قد و وزن شخصی است که،قرار است از آن استفاده کند. نکته ی بعدی انتخاب یک "صندلی اداری با قیمت مناسب و کیفیت بالا" می باشد.

و نکته ی آخر مقایسه ی صندلی اداری مورد نظر با سایر نمونه های مشابه در بازار، چه از لحاظ ارگونومی وچه از لحاظ طراحی و زیبایی می باشد.

تنظیم ارتفاع صندلی اداری توسط اهرم تنظیم ارتفاع که عموما در سمت راست صندلی ها تعبیه میشود، باید به گونه ای باشد که کف پاها کاملا بر روی زمین قرار گیرد.زیرا حتی در هنگام نشستن هم اندکی از وزن شما، بر روی پاها متمرکز است.

اگر مشغول نوشتن بر روی میز اداری هستید باید صندلی را درنزدیک ترین حالت ممکن به میز نگه داشته و دستان شما از آرنج تا مچ دست موازی با سطح زمین باشد. در صورت استفاده از صندلی برای میز کامپیوتر و لپ تاپ نیز حالت صندلی باید به همین گونه باشد. حتی ماوس و کیبورد نیز باید در نزدیک ترین حالت به دستان کاربر قرار داشته باشد.قسمت بالای صفحه ی نمایش نیز باید به موازات چشمها باشد. همچنین فاصله ی مناسب یک دست را نیز از صفحه ی نمایش حفظ کنید.در زمان نشستن نیز سعی کنید هر دو پای خود را در فاصله ی نزدیک به هم روی زمین قرار دهید.

نیروی کار سالم و پر انرژی

در نهایت یک صندلی ارگونومیک مناسب، علاوه بر کاهش هزینه های درمانی و افزایش سلامتی کارکنان شما،از دیگر بخش های مالی شرکت شما هم محافظت میکند. زیرا کارمندان پر انرژی و سالم، امور محوله را نسبت به یک نیروی کار آسیب دیده و بیمار،بهتر و با دقت بیشتری انجام می دهند.

مجموعه مبلمان اداری جوان به عنوان یک تولید کننده ایرانی دارای نشان استاندارد و تلفیق ارگونومی و زیبایی و هنر در طراحی محصولات خود(میز اداری و صندلی اداری و مبلمان اداری و ... ) ، تمامی سازمان ها و اشخاص را در هرچه بیشتر ارگونومیک کردن محیط کاری،کاهش هزینه ها،افزایش سلامتی،افزایش راندمان کاری و بهره وری کارکنان ، یاری می نماید.

همچنین از نظر قیمت رقابتی و کیفیت رقابتی و افتخار همکاری با نمایندگی های متعدد در سراسر کشور، توانسته ایم جایگاه مناسبی در میان شرکت های تولید کننده مبلمان اداری به دست آوریم و امیدواریم به لطف خداوند متعال بتوانیم با ادامه همین روند ، به بزرگترین هدفمان که همان "رضایت مشتریان" می باشد ، دست یابیم.از نظر ما برای یک سازمان یا یک مجموعه تولیدی، هیچ سرمایه ای با ارزش تر از کسب رضایت مشتریان و ایجاد حس وفاداری در مشتریان، وجود ندارد.

لوگو مبلمان اداری جوان

آخرین مقالات

راهنمای خرید میز کارمندی خوب

5 ماه پیش

9 راهکار برای دستیابی به یک فضای اداری مناسب

5 ماه پیش

واحد نمونه استاندارد در سال 1402

5 ماه پیش
All rights reserved for javan office furniture ©